خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


مستخدمین حسینی:

بازار سرمایه را رها کرده‌اند
 سقوط ۵۰ میلیارد دلاری ارزش بازار سرمایه در دولت یازدهم

معاون اسبق وزارت اقتصاد و بانک مرکزی از سقوط ۵۰ میلیارد دلاری ارزش بازار سرمایه در دولت یازدهم سخن گفت وتاکید کرد: باید از مسئولانی برای مدیریت در بورس استفاده شود که خاک بازار سرمایه را خورده باشند.به گزارش مهر، بازار سرمایه کشورمان این روزها اوضاع مطلوبی ندارد و بورس کشورمان که از آن به عنوان پیشانی اقتصاد یاد می‌شود، روند نزولی را طی می کند. شاخص کل بورس هم که به مثابه دماسنج اقتصاد است، روز گذشته به کمترین حد خود در سال جاری رسیده است.  شاخص کل بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با افت ۶۳۴ واحد به رقم ۶۲ هزار و ۳۱۷ واحد عقب نشینی کرد و به پائین ترین حد خود در سال جاری پس از ۸۱ روز رسید.

شاخص کل بورس معاملات امسال را از رقم ۶۲ هزار و ۵۳۲ واحد آغاز کرده بود.همچنین از ابتدای اسال تاکنون بازار سرمایه ۵۱ روز معاملاتی را به خود دیده است که از این میان، معامله گران شاهد ۲۲ روز مثبت برای بورس با مجموع رشد ۱۰۰۷۱ واحدی شاخص و ۲۹ روز منفی با مجموع افت ۱۰۲۸۱ واحدی بوده اند.این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه در عمل جدیتی برای مدیریت بازار سرمایه و حفظ حقوق سهامداران نیست و ماجرا به گونه ای شده است که اعتماد از بازار سرمایه رخت بربسته است، تصریح کرد: از آنچه که بازار را به جایگاه واقعی خود می رساند، غافل شده ایم. فعالان حقیقی و حقوقی بازار احساس عدم اعتماد و اطمینان را نسبت به این بازار دارند به واسطه اینکه کاری باید برای بازار صورت می‌گرفت که نگرفته است.
وی تصریح کرد: ارزش بازار سرمایه در نیمه دوم سال ۹۲ حدود ۱۵۰ میلیارد دلار بود که هم اکنون به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است، در حال حاضر یک نوع رهایی در بازار سرمایه احساس می شود. اگر بازار بخواهد به صورت اقتصادی رشد یابد و «تیک آف» داشته باشد از این بازار باید شروع شود؛ یعنی نقطه آغازین رشد اقتصادی بازار سرمایه است. در تمامی کشورهای پیشرفته جنوب شرق آسیا و غرب دیده ایم که اگر اقتصادی تکامل و بهبود یافته است، نقطه آغازین آن بازار سرمایه بوده و این بازار پیشخوان و پیشانی اقتصاد است و برای تحلیل وضعیت اقتصادی باید وضعیت بازار سرمایه رصد شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید