خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بررسی بحران بیکاری و راههای کارآفرینی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با دبیرکل سازمان بین المللی کارفرمایان درباره بحران بیکاری، راهکارهای کارآفرینی،مشکلات کارفرمایان و کارگران را موردبررسی قرارداد. علی ربیعی گفت: به رغم فشارهای بین المللی و تحریم ها شاهدید که ایران دریک فضای رو به توسعه حرکت می کند.

وی افزود: معتقدم تبادل اطلاعات بین ما و سازمان بین المللی کارفرمایی و سازمان بین المللی کار به شناخت بهتر و از یکدیگر و به زندگی بهتر انسانها کمک کند.
ربیعی اظهار کرد: آرمان ما این است که کیفیت زندگی ارتقا یابد و مردم با مشکلات کمتری روبرو باشند، رنج کمتری ببرند و این هدف مشترک همه ما است.
 وی تصریح کرد: من نیز خاستگاه کارگری دارم و تمام تلاشم این است که گروه های کارفرمایی و ارزش آفرینان ما و با اعتقاد به اینکه هر کسی آجر روی آجر می گذارد باید مورد احترام و تقدس باشد.
وزیر کار افزود: کانون کارفرمایی ما عصاره کارفرمایان کشور است و دموکراتیک ترین انتخابات در آن انجام شده و به عنوان اعضای این کانون انتخاب شده اند.
ربیعی خاطر نشان کرد: تبادل تجارب در جهان روبه تغییر به نفع همگان است و به بهبود و توسعه کشورها کمک می کند و سازمان بین المللی کار باید کمکهای فنی و آموزشی بیشتری را در اختیار کشورهای کمتر توسعه یافته قرار دهد.
وی افزود: شنیدن صداها یک مشکل جهانی است و در جهان سوم به یک شکل اتفاق می افتد و در سایر نقاط جهان به شکلی دیگر اتفاق می افتد. اما در کشورهای توسعه یافته در هیاهوی صداهای زیاد ، صداهای خاموش بسیاری وجود دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در ایران یک انقلاب بزرگ را پشت سر گذاشتیم که اساس این انقلاب شنیدن صداها بود. اما با همه فرازها و نشیب هایی که در کشورمان وجود دارد تلاش زیادی شده که همه صداها شنیده شود.
ربیعی افزود: امروز تشکل های کارفرمایی در بهبود فضای کسب و کار در کشور نقش ایفا می کنند. آنان در سیاست سازی های دولت و در سیاستگذاری نقش کلیدی دارند. در شورای پول و اعتبار یک عضو کلیدی دارند. حتی در شورای عالی اشتغال نیز اعضای کانون کارفرمایی عضویت دارند. علاوه بر این در فرآیند خصوصی سازی جلساتی وجود دارد که نمایندگان گروه کارفرمایی در آن حضور دارند.
وی افزود: معتقدم در ساختارهای قانونی کشور ، قوانین خوبی خوب دیده شده که صدای کارفرمایان و کارگران شنیده شود . امروز هم که وزیر شده ام وزیر صداها هستم.
صدای کودکان کار، زنان بی سرپرست محرومان و حتی صدای زندانیان را باید بشنویم و شرایط مناسبی را برای آنان را فراهم کنیم.
ربیعی افزود: ما هم معتقدیم که توسعه کشور با دولت بزرگ اتفاق نمی افتد و خصوصی سازی فرآیندی است که ما آن را با آزمون و خطا دنبال کرده ایم. اما این امر به نجات بخش خصوصی منجر خواهد شد. بدون شک کوچک کردن خود دولت مسیر سختی است و پیچیدگی خاصی دارد و رهبر معظم انقلاب نیز برآن تاکید کرده اند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بیکاری یک بحران جهانی است و مایلیم از تجارب جهانی در این زمینه هم استفاده کنیم. علاوه بر این علاقه مندیم روابط خود را با شما گسترش دهیم و تبادل اطلاعات و تجارب داشته باشیم ما از هرنوع برنامه آموزشی برای طراحی در این زمینه استقبال می کنیم.
 وی افزود: اما در بحث تحولات مهم در تغییرات جهانی ، ضرورت انطباق با این تغییرات است . معتقدم محیط ها وقتی تغییر می کنند و ساختار ها از نقطه الف به نقه ب می روند اگر در وضعیت الف باقی بمانند دارای شکاف بحرانی هستند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اما مطالعات نشان می دهد کشورهایی که فناوری برتر دارند به ضرر کشورهایی مانند ما عمل می کنند. جهانی شدن اقتصاد در سایه تغییرات سریع تکنولوژی باعث نابرابری بیشتر شده و یک برنامه جهانی نیز برای پرکردن خلاء وجود ندارد.
ربیعی افزود: فکر می کنم سازمان بین المللی کار یکی از موضوعاتی را که می تواند بر روی آن تمرکز نماید همین موضوع است. بحث جهانی شدن، مهاجرت نیروی کار و … از بحث های بسیار مهم و جدی در این زمینه هستند . در جنگ برندها تولید کنندگان جهان سوم عقب می مانند. کارفرمایان کشورهای در حال توسعه کارفرمایان کوچک هستند و این تغییرات و تبلیغات کشورهای توسعه یافته و تبلیغات برندهای برتر آنان به شدت بر روی این گروه تاثیر می گذارد و به آنان آسیب می رساند. بنابراین سازمان بین المللی کار باید به نوعی به جهانی شدن و اصل محلی گرایی بپردازد.
طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برنت ویلتون ، دبیر کل سازمان بین المللی کارفرمایان نیز در این این دیدار گفت: ۴۳ کشور عضو سازمان بین المللی کارفرمایان هستند و من سعی می کنم برداشت های واقعی که از کشورها می شود را به این سازمان منعکس کنم. سازمان بین المللی کارفرمایان از سال ۱۹۲۰ میلادی تلاش کرده برنامه های اجتماعی خود را بر مبنای برنامه های سازمان ملل و خدمات اجتماعی تنظیم کند.
وی افزود: جای بسیار خوشحالی است که دوستان شما به عنوان سخنگوی بخش خصوصی در سازمان بین المللی کارفرمایان بسیار فعال هستند. گروه کارفرمایی ایران بسیار تمایل دارند که در اجلاس های ما مشارکت فعال داشته باشند
وی تصریح کرد: بدون شک آن کارهایی که در ایران انجام می شود بهتر از سایر کشورها انجام می شود . ما در این سازمان سه هدف اصلی را دنبال می کنیم . اولا اینکه فعالیت ما تضمینی باشد که صدای کارفرمایان و تجار شنیده شود. ما اعتقاد داریم بخش خصوصی کلیدی اصلی برای توسعه کشور ها است.
دبیر کل سازمان بین المللی کارفرمایان افزود: همکاری های ما با دولت ها می تواند در رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال موثر باشد بویژه اینکه پس از بحران سال ۲۰۰۹ میلادی همچنان مشکل کار و ایجاد اشتغال در دنیا وجود دارد.
وی تصریح کرد: ما وقت بسیاری را صرف کردیم و در این زمینه سرمایه گذاری انجام دادیم و از طریق بانک جهانی، G20 و سازمان بین المللی کار که به اهداف خود در اشتغالزایی برسیم . و برای اینکه افراد بسیاری در کارآفرینی مشارکت داشته باشند.
برنت ویلتون افزود: ما دولت ها و کشورهایی را تشویق می کنیم با توجه به رویکردهایی که دارند کارآفرینی را در سیستم های آموزشی خود تشویق کنند. بنابراین تلاش می شود تا صدای کارفرمایان شنیده شود. البته باید ببینیم چقدر با واقعیت ها سر و کار داریم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید