خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران
عباسی:

95 درصد کارگران نسخه‌ قرارداد ندارند

 رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه ۵درصد کارگران نسخه قرارداد کار دستشان است گفت:دولت باید لیست مشاغل موقت را اعلام کند تا قراردادهای موقت و سفید امضا خاتمه یابد.غلامرضا عباسی در گفتگو با تسنیم، درباره دستورالعمل شماره 41 روابط کار گفت: بسیاری از موارد ذکر شده در این دستورالعمل از قبل هم وجود داشته است.

حرف اصلی نمایندگان کارگری این است که بسیاری از موارد قانونی انجام نمی‌شود. وی ادامه داد: درخواست جامعه کارگری تحقق ‌تبصره 1 ماده 7 قانون کار  است . این تبصره بیان می‌کند:" حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آنها جنبه غیر مستمر دارد توسط وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و به تصویب هیأت‌وزیران خواهد رسید".رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران افزود:دولت باید لیست مشاغل موقت را اعلام کند. این کار سال ها پیش باید انجام می‌شد. تأخیر در اجرای این موضوع باعث عقب ماندگی زندگی کارگران است، تعداد زیادی از کارگران دچار مشکل شده اند.
وی  با اشاره به تبصره 1ماده 7 قانون کار گفت:معتقدم قبل از اصلاح قانون کار باید موضوع اجرای قانون مورد توجه باشد.دولت اگر به وظیفه خود در زمینه اجرای قانون کار عمل کند، دیگر مسائل اختلافی بین نیروی کار و کارفرما به حداقل ممکن خود خواهد رسید.
 رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران بیان کرد:قانون کار مصوب سال 69 است که متأسفانه مسئولی در وزارت کار به عدم اجرای کامل آن توجه ندارد. قانون می گوید قرارداد باید در 4 نسخه باشد که یک نسخه آن در اختیار کارگر، یک نسخه کارفرما، یک نسخه اداره کار و دیگری در اختیار تشکل کارگری باشد.این یکی از مسائل اختلاف بین کارگر و کارفرماست .عباسی با بیان اینکه کمتر از 5 درصد قرارداد کار در کشور به صورت 4نسخه است گفت:اگر قرار داد در 4نسخه انجام شود در صورت بروز مشکل بین کارگران و کارفرما، نیروی کار ابزاری برای حمایت از خود دارد.وی گفت:هزینه یک ماه یک خانوار شهری حدود 3میلیون تومان است و این در حالی‌که میزان درآمد یک خانوار کارگری در بهترین حالت 1میلیون تومان است. یعنی درآمد کارگران یک سوم هزینه و زیر خط بقا است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید