خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


مصباحی‌مقدم:

 دولت اقتصاد مقاومتی را باور ندارد
تشکیل قرارگاه عملیاتی برای اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت است

با حضور اقتصاددانان و نمایندگان مجلس، ۱۰ گزارش راهبردی در حوزه رصد اقتصاد مقاومتی (رصام) رونمایی شد.
به گزارش تسنیم، غلام رضا مصباحی مقدم در همایش رصام (رصد و ارزیابی عملکرد نهادهای متولی اقتصادی مقاومتی)  با اشاره به اینکه جای اصلی ارائه لایحه در زمینه اقتصاد مقاومتی در هیأت دولت است، گفت: متأسفانه باور اصلی در این مورد ندیدیم و عزمی در دولت وجود ندارد.وی تشکیل قرارگاه عملیاتی برای اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت دانست و عنوان داشت: 

زمانی که این موضوع از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و شکل اجرایی نگرفت، به دولت تکلیف شد تا آن را پیاده کند اما چگونه نمی‌دانیم و فقط رئیس جمهور در نامه‌ای به معاون اول به این موضوع اشاره کرد.نماینه مجلس در ادامه افزود: سهم رئیس جمهور در این میان چیست و چکار باید بکند؟ آیا در این بحث آستین بالا می‌زند، یا مبنا قرار می‌گیرد؟ نمی‌شود دو برنامه عادی و اقتصاد مقاومتی همزمان در دولت وجود داشته باشد.وی درباره نگاه و نقش مجلس در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: بنای ما در مجلس رفع موانع تولید است و این گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است. برای قانون گذاری در مجلس یک روش تولید طرح در داخل مجلس است که همواره با مناقشات جدی روبروست و روش دیگر لایحه است.
نماینده مجلس با بیان این که پشتوانه دولت دانشگاه ها هستند، ادامه داد: طرح مجلس را یک یا چند نماینده تبیین می کنند و لایحه را دولت باید تعیین کند و به مجلس ارائه دهند. البته ظرفیت مجلس بیش از این نیست و باید دولت به میدان بیاید. امید است با انجام شدن برجام مشکلات حل شود. اگر موسسه رصام بتواند در راستای حل مشکل گام بردارد موفقیت های چشمگیری خواهیم داشت.مصباحی مقدم با بیان این که ظرفیت مجلس بیش از آنچه نشان داد، نیست و دولت باید در این زمینه باور داشته باشد و عزم جدی نشان دهد، تصریح کرد: ظرفیت‌های داخلی فراوان و سنگینی وجود دارد اما ذره‌ای از آن استفاده نمی‌شود. قطعاً راهکارهای برای حل مشکلات وجود دارد و می‌توان آنها را اجرایی کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید