خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


ایران در مسیر توسعه روابط اقتصادی با قزاقستان

به موجب توسعه همکاری‌های دوجانبه تجاری، صنعتی، معدنی و سرمایه‌گذاری، ایران و قزاقستان در جهت توسعه روابط اقتصادی با یکدیگر گام بر می‌دارند.
به گزارش ایسنا، این همکاری دوجانبه اقتصادی در جهت سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت یکی از حلقه‌های مهم تقویت همکاری اقتصادی و تجاری است که در قالب چارچوب قوانین داخلی دو کشور به منظور افزایش میزان مبادلات تجاری با رشد سالانه ۲۰ درصدی انجام خواهد شد.
اولویت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های ایران و قزاقستان در مورد صنایع پتروشیمی، صنعت ساختمان، صنایع غذایی از جمله تولید و صادرات روغن نباتی و ماشین‌آلات کشاورزی، صنعت برق، صنعت نساجی و چرم، صنعت دارو و تجهیزات پزشکی، صنعت خودروهای ماشین‌سازی و قطعات آنها، متالوژی و زیرساخت‌های حمل و نقل است.

دو کشور ایران و قزاقستان با هدف تسهیل در متنوع‌سازی صادرات و واردات انواع محصولات و تولیدات کشاورزی، صنعتی، معدنی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، فراهم کردن شرایط رقابتی مناسب برای توسعه همکاری‌های سرمایه‌گذاری و تجارت بلندمدت در میان بنگاه‌های تجاری، صنعتی و معدنی دو کشور و نیز با تاکید بر ادامه اجرای مفاد نقشه راه همکاری‌های بازرگانی، صنعتی، معدنی و سرمایه‌گذاری حرکت می‌کنند.
علاوه بر این اعزام هیات‌های تجاری دو طرف به منظور انجام همایش‌های مشترک تجار و فعالان اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است و به همین منظور برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی و مشترک در نمایشگاه‌های بین‌المللی و نیز برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری دو کشور مورد توجه است.
در همین راستا تفاهم نقشه راه همکاری در حوزه‌های زمین‌شناسی و معدن بین ایران و قزاقستان و نیز تشکیل کارگروه‌های متالوژی، معدن و زمین‌شناسی، صنعت و خدمات فنی و مهندسی از دیگر برنامه‌هایی است که مدنظر قرار گرفته است.
مجتبی موسویان، مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای آسیا و اقیانوسیه در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جزئیات این خبر عنوان کرد: مسیر توسعه روابط اقتصادی ایران با قزاقستان در حالی مورد توجه قرار گرفته که این کشور عضو اتحادیه اوراسیاست و با ایران همانند کشورهایی از جمله روسیه، ‌بلاروس و ارمنستان پیمان موقت تجارت آزاد امضا کرده تا برخی کالاهای مبادلاتی این کشورها با تعرفه بسیار پایین و حتی صفر مورد مبادله قرار گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید