خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: کار آفرینی، ویژگی مدارس در افق 1404 است.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومی  وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خراسان رضوی، سید مصطفی آذر کیش در نخستین جشنواره مرکز رشد کارآفرینی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این‌که برگزاری این جشنواره‌ها نقطه عطفی برای رشد کارآفرینی  است، گفت: بر اساس تمام اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش روحیه کار آفرینی متناسب با اقتصاد مقاومتی باید در دانش آموزان ایجاد و تقویت گردد.
مدیرکل آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که کارآفرینی یکی از ویژگی‌های اصلی مدارس در افق 1404 است، افزود: راه اندازی این مرکز به ایجاد کارآفرینی به‌عنوان جلوه‌ای ازتحقق مراتب حیات طیبه کمک شایانی خواهد کرد.
وي همچنین خلاقیت، ریسک‌پذیری و انعطاف‌پذیری را از ویژگی‌های اصلی کارآفرینان عنوان کرد و اظهارداشت: کارآفرینی معادل ارزش آفرینی است و هرجا که کارآفرینی ورود پیدا کند منجر به تولید ثروت می شود و به‌همین خاطر دفترآموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش به‌طور جدی پیگیر ایجاد فرهنگ مهارت‌گرایی به‌جای مدرک‌گرایی برای تولید ثروت و توسعه پایدار است.
آذركيش در ادامه با اشاره به فعال‌کردن شورای سیاست‌گذاری و دبیرخانه کارآفرینی در حوزه‌های ساختاری، گفت: امیدواریم با فعال کردن این مرکز در جهت توسعه فرهنگ کارآفرینی در حوزه‌های ساختاری، بتوانیم به پذيرش فرهنگ کارآفرینی در آموزش و پرورش کمک کنیم.
وي بیان كرد: اجرای برنامه‌های طرح کاشف برای 1 میلیون و 800 هزار دانش آموز دوره اول متوسطه و تعریف درس کار آفرینی براي دانش آموزان رشته های کار دانش، نظری و فنی و حرفه ای از اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش از حمایت همه جانبه هنرجویان کارآفرین خبرداد و تصریح کرد: در دو استان ایجاد اتاق کارآفرینی را در شورای مشورتی برنامه و بودجه برای حمایت همه جانبه از هنرجویان کارآفرین تصویب کرده‌ایم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید