خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح برنامه‌های وزارتخانه گفت: برنامه داریم در پایان این چهار سال ۲۰ هزار شرکت کسب و کار نوپا، ۱۰۰۰ شرکت متوسط، ۱۰۰ شرکت بزرگ و پنج شرکت بین المللی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد آذری‌جهرمی در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه ما در کشور مردم سالاری زندگی می‌کنیم، گفت: فرهنگ و امنیت در کشور ما مدیون حضور مردم است و بدون حضور آنان این فرهنگ و امنیت وجود ندارد.
وی تاکید کرد: اگر بین مردم نارضایتی وجود داشته باشد، مشکلات فرهنگی و امنیتی ده‌ها برابر می‌شود و ما پشتوانه مردمی خود را از دست می‌دهیم.
آذری‌جهرمی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی مردم در حال حاضر بیکاری است، اظهار داشت: ایجاد اشتغال در حوزه ICT در دنیا 2 درصد است که این رقم در ایران 0.2 درصد برآورد شده است و این رقم نشان می‌دهد ظرفیت رشد 10 برابر در این حوزه وجود دارد و در برنامه ششم توسعه و هم در برنامه‌های رییس‌جمهور یکی از محورهای ایجاد اشتغال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان شده است.
وی تصریح کرد: این حوزه ظرفیت ایجاد 100 هزار شغل در سال را دارد و 17 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه فناوری اطلاعات تحصیل می‌کنند که این نیروهای فرهیخته کشور ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال دراین حوزه هستند .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد امروز در کشور را جهاد اقتصادی عنوان کرد و افزود: نمی‌شود که عده‌ای به جهاد بروند و افرادی در عقبه جبهه مانع ایجاد کنند. برنامه ما در وزارت ارتباطات این است که به نحو احسن جهاد اقتصادی انجام شود.
آذری‌جهرمی در ادامه سخنان خود به برنامه چهار سال آینده وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: در برنامه وزارت ارتباطات طوری برنامه‌ریزی شده است که در پایان این 4 سال 20 هزار شرکت کسب و کار نوپا، هزار شرکت متوسط، 100 شرکت بزرگ و 5 شرکت بین‌المللی به صورت فعال در حوزه فناوری اطلاعات حضورداشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه دولت خود را مخاطب باید‌های مقام معظم رهبری می‌داند، افزود: کسانی هم که به دلایلی به دنبال کارشکنی و بداخلاقی هستند، خود را مخاطب نباید‌های ایشان بدانند و مطمئن باشند کارشکنی در کار دولت، کارشکنی در کار ملت و نظام است.
آذری‌جهرمی تصریح کرد: امیدواریم همه ما با قدم‌های ثابت و همدلی با جدیت در این مسیر حرکت کنیم و یادمان باشد که ما مدیون خون حججی‌ها هستیم و مسوولیت خون آنان بر گردن ما است.
وزیر ارتباطات در بخش دیگر از سخنان خود درباره فعالیت دکتر واعظی در وزارت ارتباطات نیز گفت: به قول یکی از مسوولان کشوری، حذف اقداماتی که در چهار سال گذشته و دستاوردهایی که در این عرصه انجام شده است؛ ما را به هزار سال قبل برمی‌گرداند. بهترین دفاع از کارنامه دکتر واعظی است.
وی، دکتر واعظی را فردی خستگی‌ناپذیر، منصف و دلسوز مردم عنوان کرد و اظهار داشت: 4 سال در کنار دکتر واعظی کار کردن مانند 4 سال کلاس درس دانشگاه برای من بود و درس‌های بسیاری در کنار دکتر واعظی آموختم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید