خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون امور کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقویت کسب و کارهای دیجیتال با همکاری سایر نهادها و دستگاه ها در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمد صادق افراسیابی چهارشنبه شب در همایش فعالان شبکه های اجتماعی در قزوین با بیان اینکه کشور ما در حوزه کسب و کار دیجیتال با افق مطلوب فاصله زیادی دارد،افزود: به عنوان نمونه گردش مالی بازار فناوری اطلاعات ایران در سال 94، 350 هزار میلیارد ریال بوده اما در همان سال این رقم در بازار جهانی به سه هزار و 500 میلیارد یورو می رسیده است.


وی بر تقویت آموزش به فعالان کسب و کارهای دیجیتال تاکید کرد و گفت: براساس برآوردها 14.5 درصد چالش های کسب و کار دیجیتال به دلیل نداشتن آموزش و کمبود مهارت در نیروهای انسانی است بنابراین اگر آموزش های لازم به فعالان این حوزه ارایه نشود، این گونه طرح های کسب و کار نه تنها موفق نمی شوند بلکه آسیب هم خواهند داشت.


معاون امور کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: 11.3درصد چالش های این حوزه نیز به همکاری نداشتن و نبود تعامل بین سازمانی ارتباط دارد.


وی اضافه کرد: به عنوان نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز کسب و کارهای دیجیتال را در قالب نشر دیجیتال می دهد اما همکاری سایر دستگاه ها در این بین وجود ندارد و معافیت مالیاتی که براساس قانون برای تمام فعالیت های فرهنگی وجود دارد در این بخش صورت مورد بی توجهی قرار می گیرد.


افراسیابی همچنین بر تلاش برای محتواسازی در حوزه کسب و کارهای دیجیتال تاکید کرد و ادامه داد: محتوا در آموزش بسیار مهم است و ما در حال حاضر بستر فنی جهت آموزش مجازی در این حوزه را ایجاد کرده ایم.


وی در ادامه سهم ایران در زمینه استارت آپ ها را نیز 0.6 درصد سهم جهان عنوان کرد و افزود: در این حوزه تنها به ظرفیت بازار داخلی بسنده و اکتفا کرده ایم در حالی که این گونه کسب و کارهای نوین می توانند بستر بسیار خوبی برای کسب درآمد باشند.


افراسیابی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت های داخلی کشور و برنامه ریزی در این زمینه در بازار کشورهای همسایه نفوذ کرده و ثروت آفرینی و کارآفرینی کنیم.


وی همچنین گفت: با استفاده از ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات در بخش خدمات شهری و خدمات حمل و نقل می توان کارهای زیادی انجام داد که هنوز در این عرصه آنگونه که شایسته است، ورود پیدا نکرده ایم ولی در حال برنامه ریزی برای کار در این حوزه هستیم.


افراسیابی ادامه داد: فروش محتوا و کالا و سایر محتواهای فرهنگی دیجیتال نیز از دیگر موارد این گونه کسب و کارها است که هر کدام برنامه ریزی و استراتژی خاصی دارد که آنرا دنبال می کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید