خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

استاندار خراسان شمالی در نشست بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی، بر پیگیری برای تشکیل مجمع مشورتی بانوان و مشوق های صادراتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، استاندار خراسان شمالی در نشست بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی استان با بیان اینکه مشوق های صادراتی و تشکیل مجمع مشورتی بانوان را پیگیری خواهیم کرد، افزود: همچنین در سفر پارسال آقای ربیعی، وزیر کار به استان، موضوع بیمه قالیبافان مطرح شد که بنا بر قول وی، تعداد بیمه شدگان را افزایش خواهیم داد.

صالحی تاکید کرد: بازارچه های فروش محصولات به ویژه خانگی با کمک شهرداری ها در مکان های مختلف راه اندازی شود.

وی بر اهمیت تقویت فرهنگ کار گروهی بر فرهنگ کار فردی تاکید کرد و گفت: مسئولان، مدیران و تولید کنندگان باید با کار تیمی، از همه تسهیلاتی که در اختیار دارند، برای رفع مشکل اشتغال استفاده کنند.
صالحی افزود: همه امکانات جامعه، امانتی است برای نسل های آینده که به پیشرفت اقتصاد کشور کمک می کند.
وی متوسط درآمد سرانه استان را حدود 70 درصد متوسط درآمد و سرانه کشور اعلام کرد و با اشاره به اختصاص 263 میلیارد تومان تسهیلات روستایی گفت: با ارائه طرح های مناسب باید همه تسهیلات را برای استان جذب کنیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز گفت: 30 هزار زن سرپرست خانوار، سرپرستی 13 ممیز یک دهم درصد خانواده های استان را با رتبه نهم کشور، برعهده دارند.
ملیحه یغمایی با اشاره به اینکه در کشور مشارکت زنان بیشتر در بعد اجتماعی است افزود: مشارکت زنان استان در بعد اقتصادی در سال 85 هجده درصد بود که پارسال به 14 ممیز سه دهم درصد کاهش یافت و البته از میانگین 12 ممیز چهار دهم درصد کشوری بالاتر است.
وی گفت: نرخ بیکاری زنان از مردان با 18 و شش دهم درصد بالاتر است که در مناطق شهری 32 و شش دهم و در مناطق روستایی 15 و هفت دهم درصد است و البته میانگین کشوری 22 و شش دهم درصد است.
به گفته یغمایی، امسال سهم اشتغال زنان استان در بخش کشاورزی 46 و یک دهم، در خدمات 33 و هشت دهم و در صنعت نیز 20 و یک دهم درصد است.
توجه به امر آموزش و تغییر سرفصل های آموزش متناسب با نیازهای روز، ضرورت توجه به موضوع کارآفرینی، حمایت از طرح های اشتغالزایی بانوان، تحقق مشوق های صادراتی، توجه به ایجاد مشاغل خرد در روستاها، اعمال منابع تکلیفی برای اشتغال بانوان، توجه به بیمه زنان عشایر و روستایی و تقویت صندوق های خرد روستایی از اهم مطالبات بانوان فعال اقتصادی استان از استاندار بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید