خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با دریافت تسهیلات اشتغال از این نهاد در زمینه تولید نهال برای 2 نفر به صورت مستمر و برای 60 نفر به صورت مقطعی کارآفرینی کرد.

 

فرزند مددجوی تحت حمایت که متولد خوزستان و ساکن شهرستان مهریز است، گفت: سال 81 کلاس چهارم ابتدایی بودم که همراه مادر و خواهر و برادرهایم از خوزستان به یزد آمدیم و دوره دبیرستان و دانشگاه را در اینجا گذراندم.
وی بابیان اینکه فارغ‌التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه یزد است، افزود: وقتی وارد دانشگاه شدم، درک این موضوع که مادرم باید به‌تنهایی چهار بچه را بزرگ کند خیلی سخت بود، بنابراین برای کمک به مادر، شب‌ها در کارخانه موکت کار می‌کردم و صبح برای تحصیل به دانشگاه می‌رفتم.
سعید ادامه داد: هم‌زمان با کار در کارخانه در زمینه تولید نهال هم تجربه کسب می‌کردم و با توجه به علاقه‌ای که به این کار داشتم پس از فارغ‌التحصیلی کار تولید نهال را به صورت مبتدی از سال 89 شروع کردم.
این کارآفرین یزدی افزود: پس از گذراندن خدمت سربازی برای ارائه پیشنهاد طرح تولید نهال پسته و گرفتن مشاوره‌های لازم در مورد آینده شغلی به کمیته امداد مهریز مراجعه کردم، کارشناسان این نهاد پس از بررسی و ارزیابی این طرح با اعطای وام موافقت کردند، سال 92، 10 میلیون تومان و سال 93، 25 میلیون تومان وام دریافت کردم و طرح تولید نهال را توسعه دادم.
وی گفت: هم‌اکنون دو نفر به صورت روزانه در زمین مشغول کار هستند و در سه ماه آخر هر سال نیز برای پر کردن گلدان‌های نهال پسته 60 نفر در این زمین مشغول کار می‌شوند.
سعید در ادامه به بازار فروش نهال‌ها اشاره کرد و ادامه داد: نهال‌های تولیدی یک و دوساله برای فروش به نقاط مختلف کشور ازجمله تبریز، ارومیه، مشهد، زاهدان، تهران، اصفهان، قزوین، ورامین و میاندوآب صادر می‌شود.
وی که در سال 96 زندگی مشترک خود را با دختری از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آغاز کرده است افزود: تعداد پایه نهال‌ها 200 هزار اصله بوده است و سالانه 50 تا 60 هزار نهال به مجموعه نهال‌های تولیدی افزوده می‌شود.
این کارآفرین موفق بابیان اینکه ماهانه پنج میلیون تومان برای اجاره زمین پرداخت می‌کند، تصریح کرد: هم‌اکنون 600 هزار اصله نهال دارد و قیمت فروش هر نهال بین 900 تا 1500 تومان است.

 

بیشتر بخوانید: راه اندازی گلخانه ای برای اشتغال بانوان ناشنوا


منبع: روابط عمومی کمیته امداد یزد
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید