خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.25 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

"مستانه صوفیان" بانوی کارآفرین کامیارانی است که بدون حمایت مسئولان زمینه اشتغال ۴۴ بانوی این شهرستان را در کارگاه تولیدی زین و تجهیزات اسب فراهم کرده است.


صنایع دستی و هنرهای سنتی امروزه ارزش خود را روز به روز بیشتر نشان داده و جزو حوزه‌های مهم در بالا بردن سطح تولیدات ملی و رشد اقتصادی کشور به شمار می‌آید.

صنایع دستی و هنرهای سنتی همیشه و در همه کشورهای دنیا بستری مناسب برای معرفی فرهنگ و هنر فراهم آورده و عامل مهمی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی نیز به حساب می‌آید.

"مستانه صوفیان" بانوی کارآفرین کامیارانی که توانایی خود را در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی ارتقاء داده، امروز توانسته کارگاه تولیدی زین و تمامی تجهیزات اسب را راه‌اندازی کند و در سایه این خلاقیت برای 44 بانوی این شهرستان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند.

 


کارگاه تولیدی زین اسب در کامیاران
این بانوی خلاق و کارآفرین کامیارانی که بالغ بر 11 سال است به کار خیاطی با چرخ‌های صنعتی مشغول است، اظهار داشت: از مهر سال گذشته به‌طور رسمی کارگاه تولیدی زین و تمامی تجهیزات اسب را راه‌اندازی کردم.

وی با اشاره به فراهم کردن زمینه اشتغال برای 44 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، گفت: در مجموع در خود کارگاه برای 6 نفر به‌صورت ثابت و تمام وقت و در خارج کارگاه برای 38 نفر به‌صورت متغیر شغل ایجاد شده است.

صوفیان افزود: بافت سجاده یا جاجیم مورد نیاز در ساخت جول اسب توسط نیروهای متغیر انجام و نیروهای ثابت در خود کارگاه به عنوان دوزنده و برش زن فعالیت می‌کنند.
وی در خصوص تولیدات این کارگاه اظهار کرد: تمامی وسایل مورد استفاده برای اسب‌سواری شامل زین، نعل‌بندی عرق‌گیر، جول، کله‌گی، افسار، بند، تنگ، تنگورشو، بندرکاب، انواع کارهای دستی و دست گردان در این کارگاه تولید می‌شود.

«خلاقیت در کار» سبب افزایش بازار فروش کارآفرین کامیارانی شده که با وجود تمامی مشکلات و عدم حمایت‌های مسئولان دولتی، تنها با تکیه بر توانایی و اراده خود و حمایت‌های بی‌دریغ همسر و خانواده‌اش توانسته این کارگاه کوچک را با سرمایه خود راه‌اندازی کند، مستانه امروز توانسته در تولیداتش در سطح کشور نام خود را مطرح کند و بازار فروش خوبی در استان‌های بزرگی همچون تهران، آذربایجان شرقی و غربی، کرمانشاه، کردستان و دیگر استان‌های کشور به دست آورد.
وی درباره محل‌های تهیه مواد اولیه کارگاه اظهار داشت: اکثراً مواد اولیه و خام ما از شهرهای بزرگی مانند اصفهان، تبریز، یزد، تهران، ایلام و کرمانشاه تهیه می‌شود.

بانوی کارآفرین کامیارانی با اشاره به افزایش روز افزون بازار فروش کارگاه، خاطر نشان کرد: عمده فروش تولیدات ما در شهرهای تبریز، کرمانشاه، ایلام، کردستان و حتی شهرهای بزرگی مانند تهران که تولیدکنندگان بزرگی دارد، انجام می‌شود.
وی با قدردانی از نیروهای دلسوز کارگاه خود بابت ارائه ایده‌های خلاقانه در تولیدات کارگاه، بیان کرد: ایده‌هایی که در الگوهای دوخت و دوز اجرا می‌شود خاص کارگاه بوده و همین خلاقیت‌ها سبب افزایش بازار فروش و درآمدمان شده است.

گرچه مستانه برنامه‌های بلند مدتی برای توسعه و گسترش کارگاه خود دارد اما مشکلاتی چون سودهای بالای تسهیلات دولتی و ناتوانی خود در تأمین هزینه‌های مورد نیازش او را محدود به کارگاه کوچکش در مغازه پدریش کرده اما با این وجود خلاقیتش در تولید و ارائه محصولاتی با کیفیت بالا بازار بزرگی را برای این بانوی خلاق و کارآفرین ایجاد کرده است.

 


اشتغالزایی 30 جوان کامیارانی لنگ یک کارگاه
صوفیان با اشاره به مشکلات کاری خود افزود: فضای کارگاه برای فعالیت‌ کار ما بسیار کوچک است و با توجه به لزوم گسترش فعالیت‌های کارگاه و نیاز به خرید دستگاه‌های بزرگ، نیازمند مکانی بزرگ‌تر هستیم.

وی اظهار کرد: در صورت حمایت در تهیه مکان بزرگ‌تر و خرید دستگاه‌های مورد نیاز برای گسترش فعالیت‌ها قطعاً برای 30 نفر به‌صورت ثابت و مستقیم و دو یا سه برابر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کنیم.

 


درخواست بانوی کارآفرین کامیارانی از مسئولان کردستانی
بانوی کارآفرین کامیارانی خطاب به مسئولان کردستانی گفت: کارهای تولیدی ما در این کارگاه نیاز مبرمی به تسهیلات و حمایت‌های دولتی دارد و در صورت حمایت مسئولان می‌توانیم در زمینه‌های مختلفی همچون چرم‌سازی توان گسترش و اشتغالزایی چند برابری ایجاد کنیم.


گزارش: آوات یوسفی
منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر