خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.33 (3 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دو جوان نهاوندی با راه‌اندازی مزرعه پرورش بوقلمون در روستای «شعبان» نهاوند بار دیگر اقتصادمقاومتی را معنا کردند اما سرپا ماندن این کارآفرینان نیازمند حمایت‌های مسئولان است.


همیشه و همه‌جا هستند افرادی که با حداقل‌ امکانات و سرمایه؛ کاری راه‌اندازی می‌کنند یا اقدامی مهم انجام می‌دهند.

این بار نوبت به علی بخشی جوانی از خطه نهاوند که در روستای شعبان در کنار خانواده خود زندگی می‌کند رسیده است؛ وی با خلاقیت و توانایی خویش توانسته از محدودیت‌ها فرصت بسازد و قدم در راهی بگذارد که آینده اش را تاحدودی تضمین خواهد کرد.

علی بخشی که در حال حاضر به یکی از تولیدکنندگان گوشت بوقلمون در نهاوند تبدیل شده این روزها سخت در حال تلاش است تا شاید به سهم خود؛ خواسته مقام معظم رهبری پیرامون تحقق اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشاند.

وی با همراهی و همکاری برادرش از صفر تا ۱۰۰ پرورش، نگهداری و فروش گوشت بوقلمون را انجام می دهد تا توسعه مشاغل خانوادگی را نیز در زمره اقدامات خود ثبت کند.

علی بخشی که از کارآفرینان موفق نهاوندی است در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه پیش‌ازاین که به پرورش بوقلمون بپردازم فعالیت کشاورزی انجام می‌دادم؛ گفت: متاسفانه سرمازدگی‌های پیاپی محصولات کشاورزی شهرستان نهاوند طی سال‌های اخیر که در بیشتر سال ها دامن خانواده مرا نیز می گرفت ما را به فکر چاره‌ای دیگر برای گذران زندگی انداخت.

وی بابیان اینکه من و عباس برادرم سال ها قبل در یکی از روستاهای هم‌جوار برای شخصی که مزرعه پرورش بوقلمون داشت کار می‌کردیم و با فنون این شغل تا حدودی آشنا بودیم؛ گفت: تلاش برای راه اندازی یک مزرعه بوقلمون از همان سال ها در ذهن ما کلید خورد.

این کار آفرین به محدودیت‌هایی که در زندگی داشت و درآمد کشاورزی که با توجه به سرمازدگی‌های اخیر کفاف زندگیشان را نمی‌داد اشاره کرد و گفت: در منزل خود که در روستای شعبان است یک انباری ۱۰۰ متری بلااستفاده داشتیم و با برادرم به نتیجه رسیدیم که پرورش بوقلمون سبز یا ارگانیک را آغاز کنیم.

وی گفت: در ابتدا سرمایه چندانی برای فراهم‌سازی مقدمات خرید جوجه و غیره نداشتیم و به‌ناچار از دوستان و آشنایان مبلغی به‌عنوان قرض گرفتیم و کار را آغاز کردیم.


تولید ۸ تن گوشت سفید در هر دوره ۱۲۰ روزه
علی بخشی بابیان اینکه حدود ۴ ماه پیش اولین دوره جوجه ریزی بوقلمون به تعداد ۵۰۰ قطعه را آغاز کردیم، ادامه داد: جوجه بوقلمون‌ها را از آمل به شهرستان نهاوند می‌آوریم که قیمت هر جوجه با کرایه تمام‌شده ۲۲ هزار تومان است.

وی بابیان اینکه دوره نگهداری این جوجه‌ها که بدون استفاده از هرگونه آنتی‌بیوتیک و یا داروی تقویتی انجام می‌شود ۱۲۰ روز است، گفت: در پایان این مدت از مجموع این تعداد بوقلمون افزون بر ۷ تن و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت بوقلمون روانه بازار می‌کنیم.

 

 


آمادگی ایجاد شغل برای ۱۲ نفر در صورت توسعه مزرعه
علی بخشی بابیان اینکه در مزرعه فعلی به‌صورت مستقیم برای ۴ نفر اشتغال ایجادشده است، گفت: ما تاکنون از هیچ‌گونه تسهیلات بانکی استفاده نکرده‌ایم و از مسئولین تقاضا داریم علاوه بر حمایت از ما؛ تسهیلاتی در نظر بگیرند تا نسبت به توسعه مزرعه اقدام کنیم.

وی دیگر خواسته خود از مسئولین را کوتاه کردن دست واسطه‌ها عنوان کرد و گفت: در صورت توسعه این پرورشگاه می‌توانیم برای ۱۰ تا ۱۲ نفر شغل ایجاد کنیم.

این مزرعه دار، گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه بوقلمون‌های پرورشی ما ارگانیک هستند از استان‌ها و شهرستان‌های هم‌جوار و همچنین از روستاهای اطراف برای خرید گوشت بوقلمون به ما مراجعه می‌کنند.

وی گفت: آنچه برای ما مهم است حلال بودن روزی است که از این محل کسب می‌شود چراکه موجب شده تلفات ما به صفر برسد.


حمایت از تولید داخلی تنها خرید کالای لوکس خانگی نیست
مسلم جلالوند یکی از شهروندانی که برای خرید گوشت بوقلمون به این مزرعه مراجعه کرده بود نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: حمایت از تولید داخلی تنها خرید کالای لوکس خانگی نیست.

وی بابیان اینکه همین‌که جوانی با کمترین امکانات وارد عرصه رقابت شده است جای حمایت دارد، گفت: مقام معظم رهبری بر ورود جوانان به عرصه کار و تلاش تاکید دارند و این دو برادر نیز در همین خصوص قدم برداشته اند.

وی از مهم‌ترین خواص گوشت بوقلمون را وجود فسفر فراوان و همچنین خاصیت ضد فراموشی عنوان کرد و گفت: ازآنجاکه گوشت قرمز برای سیستم بدن مضر است من و خانواده‌ام استفاده از گوشت بوقلمون را در سبد غذایی خود قرارداده ایم.

جلالوند گفت: امیدواریم که مسئولین افرادی همچون این دو برادر را حمایت کنند تا سایر جوانان به‌عنوان یک فرد موفق از آن‌ها الگو بگیرند.

وی بابیان اینکه همه جوانان نباید به دنبال کار دولتی باشند، تأکید کرد: اگر جوانان با توجه به تخصیص و توانایی خود اشتغال حداقلی برای امورات زندگی خود فراهم کند آمار بیکاری کم می‌شود.

 

 


فعالیت ۲ واحد عمده پرورش بوقلمون در نهاوند
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ۷۲ واحد پرورش مرغ دارای مجوز در شهرستان نهاوند در زمینه تولید گوشت سفید در حال فعالیت هستند.

احمد باقری بابیان اینکه ظرفیت تولید سالانه این واحدها ۶ هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید مرغ است، گفت: در زمینه پرورش بوقلمون نیز شهرستان نهاوند دارای دو واحد پرورش در روستاهای بیان و دهفول است.

باقری با اشاره به میزان تولید سالانه این دو واحد، ادامه داد: در شهرستان نهاوند ۲ واحد عمده پرورش بوقلمون به ظرفیت ۲ هزار قطعه در حال فعالیت هستند و سالانه ۱۰ تن گوشت بوقلمون تولید می کنند.

وی بابیان اینکه جهاد کشاورزی نهاوند تمام توان خود را برای حمایت از این واحدهای به کار گرفته است، گفت: ما آماده‌ایم تا در راستای رفع مشکلات و کاهش هزینه‌های تولید این واحدها و افزایش بهره وری به این واحدها کمک کنیم.



                                             حمایت از واحدها تولیدی کوچک و زودبازده از سیاست‌های جهاد کشاورزی است

 


رئیس جهاد کشاورزی نهاوند بابیان اینکه حمایت از واحدها تولیدی کوچک و زودبازده از سیاست‌های جهاد کشاورزی است، تأکید کرد: افرادی که در این زمینه فعالیت دارند می‌توانند برای بهره‌مندی از تسهیلات به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: امروز یکی از اولویت‌های مهم شهرستان ایجاد اشتغال است و ازآنجاکه بیش از ۷۰درصد مردم شهرستان در حوزه جهاد کشاورزی، تولیدات دامی و آبزیان فعالیت دارند از کارآفرینان و افرادی که توانایی ایجاد اشتغال برای خود و دیگران دارند دعوت می‌کنیم برای بررسی طرح‌های خود با کارشناسان جهاد کشاورزی در ارتباط باشند.

ناگفته پیداست در صورتی‌که دولت از کارآفرینان حمایت کند روند پیشرفت چنین فعالیت‌هایی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و بسیاری از گره های موجود در راه کارآفرینان باز خواهد شد و حتی شاید آمار بیکاری نیز کاهش یابد.


منبع: خبرگزاری مهر
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید