خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رضا کریمی‌مهر، جوان خودساخته اهل بوانات است که با وجود اینکه تحصیلات عالیه خود را در رشته شیمی گذرانده اما پس از اتمام تحصیلات به پرورش بوقلمون روی آورده است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، توجه به قابلیت و استعدادهای بومی هر منطقه و تلاش برای اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی بر پایه آن از مصادیق اقتصاد مقاومتی است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده است.

بیکاری امروز به یکی از معضلات کشور و استان فارس تبدیل شده به گونه‌ای که رفع آن یکی از دغدغه‌های اصلی مردم، مسئولان و ائمه جمعه است. در چنین شرایطی توجه به اقتصاد مقاومتی و معرفی الگوهای موفق آن می‌تواند بارقه امیدی برای رفع بیکاری باشد.

پرورش و تولید ماکیان و طیور یکی از عرصه‌های بسیار سودآور و منطبق بر الگوی اقتصاد مقاومتی است. تنوع آب و هوایی و شرایط مساعد پرورش طیور سبب شده که استان فارس یکی از مناطق مستعد پرورش طیور به ویژه بوقلمون باشد.


پیش بینی 1200 تن گوشت بوقلمون در فارس
به گفته زارعی، کارشناس جهاد کشاورزی استان فارس در حال حاضر 12 واحد صنعتی پرورش بوقلمون در این استان فعال است که ظرفیت آن 72 هزار قطعه است البته وی بیان می‌کند که هر سال تقریبا 2 دوره می‌شود و در هر دوره 72 هزار قطعه تولید می‌شود.

براساس اطلاعات جهاد کشاورزی استان فارس سال 95؛ 750 تن گوشت بوقلمون در استان تولید شده که زارعی در گفت‌وگو با تسنیم این میزان در سال گذشته را 950 تن و برای امسال را 1200 تن پیش‌بینی کرد.

رضا کریمی‌مهر، جوان خودساخته اهل بوانات است که با وجود اینکه تحصیلات عالیه خود را در رشته شیمی گذرانده اما پس از اتمام تحصیلات به پرورش بوقلمون روی آورده و دلیل خود را چنین ذکر می‌کند که در شرایطی که کار متناسب با رشته تحصیلی کم پیدا می‌شد پس از تحقیق و بازار مناسب این زمینه تصمیم گرفتم وارد این عرصه شوم.

وی 2 سال است که در این زمینه وارد شده و در حال حاضر به تنهایی کار می‌کند اما علاقه دارد که کارش را توسعه دهد البته اگر « نوسانات بازار اجازه دهد». سرمایه اولیه وی 15 میلیون تومان از بسیج سازندگی و 20 میلیون تومان آورده خودش بوده است که به گفته کریمی‌مهر اگر نوسانات بازار را در نظر نگیریم سود خوبی دارد.


حضور دلالان و افزایش قیمت نهاده‌ها مهم‌ترین مانع تولید  
این فعال اقتصادی معتقداست که در حال حاضر عمده مشکل برای تولیدکننده حضور دلالان برای فروش و افزایش قیمت نهاده‌های دامی است که سبب شده امسال میزان جوجه‌ریزی را کم کند. وی می‌گوید: تولیدکننده 5 تا 4 ماه برای پرواربندی تلاش می‌کند اما به دلیل کامل نبودن مجموعه‌های تولید عمده سود نصیب دلالان می‌شود.

 اصغر رضوی‌دوست، مسئول بسیج سازندگی شهرستان بوانات عرصه‌های فعال اقتصاد مقاومتی این شهرستان را دامداری و کشاورزی معرفی می‌کند.

به گفته وی سال گذشته در مجموع 497 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان داده شده و امسال نیز تاکنون 40 میلیون تومان محقق شده و بناست که 15 میلیون تومان دیگر اضافه شود. تسهیلات اقتصاد مقاومتی بنا به درخواست متقاضیان و اعتبارات بسیج سازندگی هر شهرستان ارائه می‌شود.

بسیج سازندگی هر سال هر شهرستان را به عنوان قطب یکی از محصولات معرفی می‌کند که شهرستان بوانات سال گذشته قطب فرآوری شیره انگور بوده است و امسال به گفته رضوی‌دوست تولید کشمش به مرکز اعلام شده اما هنوز تایید رسمی برای این مطلب نیامده است.

نمونه‌های موفق اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد که بیش از هر چیز همت و تلاش است که می‌تواند از یک جوان یک کارآفرین موفق بسازد هرچند در این میان نقش حمایت و سرمایه را نیز نمی‌توان نادیده گرفت اما آنچه پایه و اساس است، تلاش و همت است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید