خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس اتاق بازرگانی ایران
 رییس اتاق ایران:

قانون جدید نظام جامع مالیاتی دست رانت‌خواران را رو می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ویژگی‌های قانون جدید نظام جامع مالیاتی شفاف سازی و راستی آزمایی را میسر می‌سازد و به این ترتیب دست رانت‌خواران رو می ‌شود.به گزارش  تسنیم به نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران،محسن جلال‌پور در جلسه شورای رؤسای اتاق‌های سراسر کشور به رفت و آمدهای اخیر هیأت‌های تجاری از نقاط مختلف دنیا به ایران و حضور آن‌ها در پارلمان بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: تأکید ما به این هیأت‌ها این است که برای سرمایه‌گذاری تنها با بخش خصوصی همکاری کنند و با دولت و نهادهای دولتی وارد مذاکره نشوند.وی خاطر نشان کرد: در گام اول این هیأت‌ها را از هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش‌های دولتی و نهادها پرهیز می‌دهیم چرا که فعالیت مشترک با این بخش‌ها پایدار نخواهد بود.

جلال پور ادامه داد: از همه اتاق‌ها درخواست کردیم که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را احصا و اعلام کنند تا در اختیار هیأت‌های حاضر در کشور قرار دهیم. از سوی دیگر از هیأت‌های اقتصادی درخواست می‌کنیم که علاوه بر تهران یکی دیگر از شهرهای ایران را متناسب با توانمندی‌هایی که در کشور خود دارند، انتخاب کرده و بازدید کنند.جلال‌پور خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که اقتصاد ایران با اقتصاد جهانی درآمیخته شود تا آن‌جا که اگر مجدد بحث تحریم ایران مطرح شد، متضرران اصلی آن، خود تحریم‌کنندگان باشند و این مسأله، راه حلی جز تبدیل ارتباط سیاسی ایران و سایر کشورها به ارتباط اقتصادی، ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضعف کشور در بخش تشکلی اشاره و عنوان کرد: اتاق ایران باید با تمام توان خود به ارتقای توانمندی‌ها و تقویت توان اتاق‌ها و تشکل‌ها بپردازد. امیدواریم که با این توانمندسازی زمینه‌ها برای پذیرش هیأت‌های تجاری آماده شود. اتاق ایران در پی آن است که تا انتهای پاییز سال جاری به آن‌چه که برای رسیدن به اهداف کشور در دوران پسا تحریم لازم است، دست پیدا کنیم.رییس اتاق ایران در ادامه به ملاقات هیأت رییسه اتاق ایران با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور اشاره کرد و توضیح داد: آقای ظریف در این دیدار تأکید داشتند تنها مجموعه‌ای که می‌تواند نگرانی‌ها و خستگی این دو سال را پوشش دهد، اتاق ایران است. در حقیقت نتیجه مهم برجام و تفاهم صورت گرفته باید در اقتصاد ایران متبلور شود.جلال‌پور همچنین از ابلاغ قانون اصلاح نظام مالیاتی کشور از سوی رییس جمهور خبر داد و تأکید کرد: برای اجرایی شدن این قانون به آموزش‌های اولیه و اطلاع‌رسانی نیاز داریم. همچنین بیانیه‌ای را در این رابطه از سوی سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون تهیه کردیم که قرار است پس از نهایی شدن در جلسه هیأت نمایندگان بعدی قرائت گردد.وی درخصوص روند تهیه پیش نویس قانون جامع مالیاتی و تغییراتی که در آن روی داد، تشریح کرد: روز اول که پیش نویس آن را دیدیم، متوجه شدیم که در واقع نوعی مالیات بر تورم است و حتی نمی‌توان آن را مالیات بر ثروت هم در نظر گرفت. به این ترتیب اتاق ایران تلاش‌های بسیاری انجام داد تا بتواند بخش زیادی از این نقایص را برطرف کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید