خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


معاون سازمان مدیریت :

حذف یارانه سه دهک پردرآمد قابلیت اجرا ندارد

معاون سازمان مدیریت با بیان اینکه هم اکنون برخی یارانه را حق خود می‌دانند و قطع آن مقاومت ایجاد می‌کند، گفت: حذف یارانه سه دهک پردرآمد قابلیت اجرا ندارد.به گزارش مهر، فرهاد دژپسند در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما درباره حذف یارانه سه دهک گفت:‌ تبصره ای در این باره در مجلس به تصویب رسیده است و قابلیت اجرایی ندارد، چرا که تشخیص سه دهک در مقام اجرا و عمل کار آسانی نیست.معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه علت مخالفت دولت این است که با این شروط قابلیت اجرا وجود ندارد، افزود: هم اکنون برخی یارانه را حق خود می دانند و قطع آن مقاومت ایجاد می کند.وی با اشاره به اینکه دولت در سال گذشته یارانه حدود ۴ میلیون نفر را حذف کرد و ۲۰ درصد اعتراض کردند و مجبور شدیم یارانه را برقرار کنیم، اظهارداشت: ما با حذف یارانه ثروتمندان مخالف نیستیم اما باید به گونه ای عمل کرد که تنش ایجاد نشود.دژپسند با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی ریشه دار و فراگیر است، افزود: اقتصاد مقاومتی امری نیست که در برنامه کوتاه مدت به نتیجه برسد.

ما باید انتظار داشته باشیم یک دهم آنچه که درباره اقتصاد مقاومتی مقرر شده در سال ۹۵ به منسه ظهور دربیاید.معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود:‌ از زمانی که سیاست‌های کلی در بهمن سال ۹۲ ابلاغ شد، دولت گام های متنازعی در بودجه های سنواتی، ‌ برنامه و مصوبات خود برداشته است.

وی با بیان اینکه بودجه در آذر تنظیم و در دی تقدیم مجلس شد، گفت:‌ با دقت لازم بحث اقتصاد مقاومتی متناسب با مقطع زمانی مورد توجه قرار گرفت و این بحث از زوایای مختلف تعریف شد.

دژپسند افزود: وابستگی به نفت، افزایش سهم درآمدهای دولت به غیر محل نفت و کنترل هزینه های دولت از جمله این زوایا بود و سعی شد این سیاست ها در قالب بودجه به جریان بیافتد.معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با طرح این سئوال که چرا نمی توان به راحتی به بودجه مقاومتی رسید؟ گفت: ما در چند سال گذشته بخش هزینه ای را رها کردیم، یعنی تعداد پرسنل دولت بی رویه افزایش یافت و نظامات هزینه ای استانداردهای خود را از دست داد.دژپسند افزود:‌ در بحث افزایش طرح های عمرانی اکنون حدود ۲ هزار و ۹۰۶ طرح است که برآورد ما برای اتمام این طرح ها بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است.معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت:‌ ما برای قطع وابستگی اعتبارات هزینه ای از نفت به زمان و حمایت نیاز داریم. دولت یازدهم وابستگی ۳۵ درصدی بودجه به درآمد های نفتی را به ۲۲ درصد رسانده است.دژپسند افزود: تلاش جدی دولت این است که یک ریال پول هم تلف نشود و ما اعتبارات هزینه ای را که به ریخت و پاش و هدر رفت منابع منجر می شود کنترل کرده ایم. گاهی اوقات پیشنهادهایی که در دولت رد می شود نمایندگان مجلس با حرص و ولع در مجلس مطرح می کنند.

وی افزود: اراده ها باید فراقوه ای باشد و تبدیل به باور و عزم همگانی شود یعنی اگر سازمان مدیریت، اعتبار دستگاهی برای مدیریت هزینه، کم کرد باید همه تمکین کنند. ما از سال ۹۳ به بعد به سمت بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد حرکت کرده ایم.وی ادامه داد: اگر چه در بحث اتکا به درآمد های نفتی گام های خوبی در بودجه برداشته شده است اما قطع وابستگی به نفت فقط در بودجه نیست و اقتصاد نفتی با بودجه نفتی دو بحث جداگانه است. ما وابستگی ۳۵ درصدی بودجه به نفت را به ۲۲ درصد رسانده ایم.معاون نوبخت افزود:‌ حتی در برنامه ششم حکمی گذاشتیم که اگر در طول این برنامه قیمت نفت و صادرات آن افزایش یابد دولت حق نداشته باشد ازآن بیشتر استفاده کند و اینها نشان می دهد که ما به دنبال قطع وابستگی به درآمد های نفتی هستیم.معاون بودجه سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور گفت:‌ البته ما در مسیر راهمان نیازمند کمک بیشتر مجلس هستیم و چرا مجلس مصوبه می دهد که مثلا دولت فلان تعداد را استخدام کند؟ چرا به دولت اجازه داده نمی شود تا براساس نیازهایش استخدام کند؟

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید