خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


۵.۵ میلیارد یورو بیمه نفتی ایران فعلا قفل است

معاون وزیر نفت خواستار شتاب گرفتن روابط بانکی و بیمه آلمان با ایران شد و گفت: آلمانی‌ها امیدوارند تا یک ماه آینده موضوع بیمه را در سقف ۵.۵ میلیارد یورو حل کنند.
به گزارش مهر، رکن الدین جوادی درباره مهمترین محورهای مذاکره با «اوه بک میر» معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، گفت: شتاب بخشیدن به کارهای بانکی مهمترین محور مذاکره بوده است و از آنها خواسته شد با سرعت بیشتری مسائل بانکی و بیمه‌ای را حل کنند.
معاون وزیر نفت با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های آلمانی برای حضور در ایران و با بیان این که صنایع آلمان گام های مثبتی برای همکاری با ایران برداشته اند، تصریح کرد: سرعت بانک‌های آلمانی نسبت به صنایع این کشور عقب است و از آنها خواسته شد سرعت بانک‌های شان برای همکاری با ایران متناسب با صنایع‌شان باشد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر تسریع روابط بانکی، لازمه توسعه صنعتی و تجاری را مسائل مالی دانست و با بیان اینکه این دو باید به صورت موازی با هم جلو روند، بیان کرد: البته آنها نیز این موضوع را درک کرده اند و امیدوارند تا یک ماه آینده بحث بیمه را در سقف ٥,٥ میلیارد یورو حل کنند تا بتوانند همسو با توافق‌ها پوشش بیمه ای لازم را به صنایع و بانک‌های خود برای تامین مالی، تجارت و سرمایه گذاری در ایران بدهند.
این مقام مسئول با بیان اینکه هیات آلمانی اعلام کردند که بانک‌های متوسط آلمانی فعالیت‌های خود را در ایران آغاز کرده اند و این موضوع به تدریج زمینه را برای حضور بقیه بانک‌های آلمانی در ایران فراهم می کند، افزود: البته این سخن، حرف درستی است منتها ما انتظارمان این بود که سرعت بیشتری به این موضوع دهند.
وی سپس درباره تفاهم نامه امضا شده با زیمنس نیز با اشاره به اینکه بیژن زنگنه، وزیر نفت پیشتر در دیدار با مدیرعامل این شرکت در زمینه ساخت داخل یک نوع توربین جدید و کمپرسور به توافق رسیده بودند، تصریح کرد: در حقیقت این یادداشت تفاهمی که امضا شد دو محور دارد؛ نخست، زمینه های حضور شرکت زیمنس در ایران بررسی شود و دوم، نوسازی ماشین آلات دوار کهنه و سرمایه گذاری برای تامین ماشینهای دوار پروژه های جدید در بخش بالادست و خطوط انتقال نفت با هدف ساخت داخل انجام شود.
به گفته معاون وزیر نفت، قرار است در این زمینه شرکت او تی سی و زیمنس یک شرکت در ایران ثبت کنند و این شرکت مسئول ساخت داخل این توربینهای جدید و توربو کمپرسورها باشد.
جوادی درباره اینکه آیا همه تجهیزات بلوکه شده پارس جنوبی به کشور منتقل شده است، خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات پارس جنوبی آزاد شده است، بخشی از آن وارد کشور شده و بخشی هنوز روی آب است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید