خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

در شرايط فعلي کشور، بهترين روش ايجاد اشتغال و حل مسئله بيکاري، توسعه و گسترش فرهنگ کارآفريني در جامعه است.

اصغر کردعليوند نويسنده مدرس و محقق دانشگاه در خصوص بهترين راه حل مشکل بيکاري جوانان گفت :در شرايط فعلي کشور، بهترين روش ايجاد اشتغال و حل مسئله بيکاري، توسعه و گسترش فرهنگ کارآفريني در جامعه است. زيرا يکي از علل اصلي رشد نرخ بيکاري در کشور ما، توسعه نيافتگي فرهنگ کار و کارآفريني در جامعه است و اينکه مردم و حتي تحصيل کرده ها وفرزندان خانواده هاي متمول هم دنبال اين هستند که ازطريق بخش دولتي کسب و کاري براي خود ايجاد کنند. چندين سال است که جامعه ما از بيکاري جوانان رنج مي برد و اگرچه هر روز بيش از پيش تاوان سنگين بيکاري جوانان را مي پردازيم، اما هنوز اين مشکل حل نشده است. بيکاري جوانان نه تنها ضرر و زيان هاي گوناگون اقتصادي و اجتماعي براي جامعه ما ايجاد کرده، بلکه ضربات سنگين فرهنگي و اخلاقي به خانواده ها و جامعه وارد کرده است، به گفته جامعه شناسان و کارشناسان يکي از علل اصلي رشد بزهکاري در جوانان امروز جامعه، بيکاري است، بنابراين بايد براي اين مشکل اساسي خانواده ها چاره اي انديشيد و از راه هاي درست و مناسب آن را حل کرد، و هرچه زودتر براي جوانان ايجاد اشتغال نمود.
وقتي از بسياري از مردم و حتي نخبگان جامعه سئوال مي شود که «کارآفريني» چيست يا «کارآفرينان» چه کساني هستند، به سرعت پاسخ مي دهندکه «کارآفريني» ايجاد کار و شغل است و «کارآفرين» ايجاد کار مي کند، در صورتي که تعريف «کارآفريني» و «کارآفرين» اين نيست.
پس کارآفرين سه کار مهم مي کند که اول ايجاد خلاقيت و نوآوري، دوم راه اندازي يک شرکت يا کسب و کار و طي کردن فرايند ايجاد کسب و کار و سوم ارائه محصول و خدمت خود به بازار مي باشد. بنابراين اگر در جامعه يک کسي براي اولين بار محصولي را توليد كند، چون او اولين بار است، اين کارآفريني را انجام داده، پس اولويت باکارآفرين است. به عبارت ديگر آنها که اولين ها در هر کاري هستند و با نوآوري جبهه هاي جديدي در اقتصاد باز مي کنند، کارآفرين هستند و به كساني مي توان كار آفرين گفت كه خطرپذير هستند و توانايي برقراري ارتباط بين توليدات و خدمات، توانايي سازماندهي و نظارت بر توليد و معرفي روش هاي جديد، محصولات جديد و يافتن بازارهاي جديد را دارند. «کارآفرين کسي است که نوآور است وقدرت خلاقيت بالايي دارد و فعاليت هاي جديدي را در قالب شرکت هاي کوچک راه اندازي مي کند.» آنها بهترين وآخرين موقعيت هاي اقتصادي و تجاري را کشف مي کنند و روش استفاده از اين فرصت ها رامي دانند.
تنها راه نجات توليد است
اصغر کرد عليوند گفت: «توليد راهکار مقابله با نرخ بيکاري در کشور است. امروزه با رکود تورمي در کشور مواجه هستيم. وجود رکود تورمي يعني عدم توليد. اگر ما زمينه هاي توليد و گسترش آن را فراهم کنيم، هم مسئله رکود تورمي به سمت نابودي مي رود و هم مسئله اشتغال تا حدودي به ثبات و تعادل مي رسد.»
وي با اشاره به نتايج طرح آمارگيري نيروي کار افزود: «افزايش نرخ بيکاري در کشور که امروز شاهد آن هستيم به سال هاي 60 و افزايش رشد جمعيت در آن زمان باز مي‌گردد. در دهه 60 رشد جمعيت بالايي داشتيم. اين رشد جمعيت بالا امروز  دارد در قالب نرخ بيکاري گروه فعال جامعه خودش را نشان مي دهد. افرادي که پس از اتمام تحصيل (عمدتا در مقطع کارشناسي) وارد بازار کار شده و تقاضاي کار دارند. حال تنها راه حل اين مشکل توجه به بخش توليد است.»
وي ادامه داد: «عده اي از افراد مي گويند که بيکاري کاهش پيدا کرده و يا نسبت به سال هاي گذشته ثابت مانده است، در صورتي که اين نرخ در مقايسه با نرخ جهاني بسيار بالاست و با چند دهم درصد تغيير در آن نبايد فکر کنيم که مشکلات بيکاري از ميان برداشته شده است.»
شريف با تاکيد بر اهميت بخش توليد در رشد اقتصاد گفت: «ما بايد مشکلات توليد را برطرف کنيم تا هم از وضعيت رکودي خارج شويم و هم اشتغال مان به سمت افزايش برود. اما متاسفانه ما آنچنان که به ديگر بخش ها توجه نشان مي دهيم به توليد نمي پردازيم.»
کرد عليوند در پاسخ به اينکه چگونه مي توان رونق را به توليد بازگرداند گفت: «افزايش توليد موکول به برطرف کردن مشکلات آن است. افزايش هزينه هاي توليد يکي از مشکلات توليدکنندگان است، دست اندرکاران بايد در پي پاسخ اين سوال باشند که چرا توليدکنندگان دست از توليد کشيده اند؟ يا چرا ظرفيت ناقص خود را کامل نمي کنند

آریا

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید