خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس دانشگاه دولتی شهرضا با تاکید بر نقش مهم ارتباط دانشگاه با صنعت در تجاری‌سازی محصولات پژوهشی، گفت: گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه شهرضا بیش از یک سال است که با تلاش‌های همکاران در دانشگاه راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر حسین علی بیگی در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش، اظهار داشت: شعار امسال هفته پژوهش "پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری، زیربنای تولید و اشتغال " است.
وی با بیان اینکه پژوهش در دانشگاه‌ها به سمت پژوهش‌های کاربردی که نیاز جامعه امروز است پیش می‌رود، افزود: برپایی هفته پژوهش می‌تواند در ایجاد پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه مؤثر باشد و در ایجاد روحیه و انگیزه در پژوهش‌گران و تبادل نظر بسیار مهم است.
رئیس دانشگاه دولتی شهرضا ادامه داد: دانشگاه‌ها از ابتدای تأسیس تا به امروز در 4 دسته‌بندی دانشگاه‌های آموزش محور،‌ پژوهش محور و فناور و کارآفرین قرار می‌گیرند، در این راستا هم‌اکنون دانشگاه‌های کشور به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم که کارآفرین هستند و محصولات آنها در خدمت جامعه است، حرکت می‌کنند.
وی تصریح کرد: اگر دانشگاهی نتواند به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم برود، می‌توان گفت موفق عمل نکرده است و به عبارتی دانشگاهی موفق است که بتواند ثروت‌آفرینی و اشتغال‌زایی کند.
علی بیگی بیان کرد: باید تلاش کنیم به سمت دانشگاه‌هایی حرکت کنیم که کارآفرینی و ثروت‌آفرینی می‌کنند، در غیر این‌صورت تاثیری در رفاه جامعه نخواهیم داشت.
وی با تاکید بر نقش مهم ارتباط دانشگاه با صنعت در تجاری‌سازی محصولات پژوهشی، گفت: گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه شهرضا بیش از یک سال است که با تلاش‌های همکاران در دانشگاه راه‌اندازی شده است.
رئیس دانشگاه دولتی شهرضا افزود: در این مدت توانسته‌ایم اولویت‌های پژوهشی صنایع و دستگاه‌های مختلف را شناسایی و با همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه شهرضا برخی از قراردادهای پژوهشی با صنایع مختلف از جمله پژوهش‌گاه نیرو، شرکت برق و شرکت گاز منعقد کنیم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از برنامه‌های درسی منطبق بر نیازهای صنعت و جامعه نیستند، اظهارداشت: با توجه به مقوله‌های جدید دانش و فناوری توسعه رشته‌های میان رشته‌ای باید در برنامه باشد.
علی بیگی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشجویان دانشگاه دولتی شهرضا، افزود: در هفته پژوهش نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی دانشجویان و اساتید با موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر، نانوفناوری، بازی‌های رایانه‌ای، اپلیکیشن‌های موبایل، سازه‌های سبک ارائه شد.
وی با بیان اینکه هدف از این نمایشگاه آشنایی دانشجویان با پژوهش و ایجاد انگیزه در آنان برای بررسی موضوعات مرتبط با رشته تحصیلی است، افزود: در این هفته سمینارهای متعددی توسط اعضای هیأت علمی جوان دانشگاه شهرضا ارائه می‌شود.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید